Jean-Paul Kersten, SmartLife academy - digital lifestyle

Bedrijven zoals Facebook analyseren je gedrag om met op jou gerichte berichten, zo lang mogelijk jouw aandacht vast te houden, want aandacht is geld. En het werkt; kijk maar eens rond op een station en in de trein, waar iedereen een smart device vast heeft. En eenmaal aangekomen op je werk of school vechten daar Emails en andere berichtjes om je aandacht, met als gevolg dat je ook daar meer en meer consumeert en minder produceert. Wat voor effect heeft dit op de manier waarop we functioneren en met elkaar communiceren? En hoe verander je dat als manager, of ARBOdienst, of als ouders van kinderen wanneer je wel voelt dat het eigenlijk ongezond gedrag is.

Jean-Paul Kersten vertelt van SmartLife academy: ‘Geef jezelf een Healthy Digital Lifestyle’. Ze maakten een analyse van die op consumeren gerichte technologie en vertellen over de effecten en gevolgen. SmartLife academy laat zien op welke manier je je leven óók kunt inrichten. Mét al het moois dat technologie je biedt en zonder de keerzijde van het verdienmodel van bedrijven zoals Facebook.

Een gesprekje met Jean-Paul op Twitter was aanleiding voor dit gesprek face2face:

Rico op Twitter: 'not only are newspapers and magazine dying slowly but so is TV. Our model is showing this decline will not find a low until at least 2025-2028.' Dat krijg je met reclame, nepnieuws, en een filter op onderwerpen. artikel doe dan: @potkaars, alles omgekeerd

jean-paul: Dat neemt niet weg dat #FakeNews inmiddels via persoonlijke algoritmes wordt gestuurd naar de smartphone van jouw kind. #WeAreAtWar #ControlTheNarrative, #FearIsControl, #KlimaatReligie, #GlobalismIsCancer

rico: ja, dat is mijn grootste verdriet; dat stomme 'appen' en niks er voor in de plaats. Ik probeer met zo'n podcast nieuwskanaal er wel wat voor in de plaats te zetten. Of mensen mee doen of in apps blijven hangen .. #hunkeuze. Wat is je punt, heb je een beter plan? Dan doe ik dat.

Jean-Paul http://www.smartlifeacademy.nl  We geven trainingen en workshops. Op de site staan gratis Ebooks. De technologie is niet het probleem. Wel de mate van ons bewustzijn van wat het met ons doet en wie er aan de knoppen zit.

 

Liedje:
Mijn grootste verdriet met opgroeiende kinderen is dat het grootste deel van hun sociale leven online is, vanaf het moment dat ze kunnen tiepen. Tot het punt dat online leuker is dan echt.
Het liedje maakte ik in herinnering aan hoe mijn kinderen leerden lopen. Daar kwam nog geen computer aan te pas.